*080518* Mulet och kallt, +3,5 grader

Idag är det min namnsdag! Grattis till mig! I förrgår fyllde kusin Malin år, grattis i efterskott!

Nu börjar febern ha gjort sitt, men förkylningen håller i sig och det är tjockt i näsan. Jag tycker inte om att ta näsdropparna, så mamma och pappa får kämpa duktigt för att få i dom. Vi gick även över från att ta flytande alvedom till att ta suppar istället. Det var mycket bättre och enklare för oss alla.
Nu har även mamma och pappa blivit förkylda, så vi får se hur länge det här håller i sig.

Jag har gjort en ny upptäckt, människokroppen. För 2-3 veckor sedan upptäckte jag mina öron. Man kan dra i dom nästan hur långt som helst, men det roliga är att pappa har likadana som också är roliga att dra i. Mamma verkar inte ha några, men det går att dra i hennes hår istället.
I veckan såg jag att mamma har hål på sin mage. Jag har petat och petat i det där hålet, men jag kommer inte underfund med vad det är för något och vad det gör för nytta. Hmmmmmm!

I helgen lärde jag mig att gå från en sak till en annan helt själv. Jag började i spjälsängen, där jag kan ta mig från ena sidan till den andra. Nu har jag idag även upptäckt att man kan flytta sig från en stol till en annan osv. Jag har testat lite tidigare i vardagsrummet att ta mig från soffbord till soffan och det har gått bra, för dom står ju så nära varandra.

Igår när mamma skulle natta mig, så blev jag så törstig att hon fick lov att gå och hämta lite vatten. När hon kom tillbaka, så såg hon att jag försökte ta mig ur spjälsängen. Jag höll med båda händerna i spjälorna och sen försökte jag lyfta över ena foten.........men då kom mamma. Jag som var så nära!

I veckan som kommer måste jag och mamma försöka få ordning på mat och sov tiderna igen, efter min förkylning. Just nu stämmer igenting. Igår somnade jag kl 22.05 och jag vaknade kl 10 på morgonen (förutom lite vanligt tjorv under natten). Vi ska även öva på att sova längre om dagarna igen, för jag är tillbaka med att sova ca 30 min. Mamma tycker att det är för kort, för jag är inte riktigt glad och utsövd då.

Hoppas att ni har bättre väder där ni är och att ni får en trevlig söndag. Kram Elias
image327

Kommentarer
Postat av: Moster

Grattis på namnsdagen mosters lilla sötnos!

2008-05-18 @ 14:15:49
URL: http://tuffeluttan.blogg.se
Postat av: Berggrens i Hacksta

Vi gratulerar, vi gratulerar, vi gratulerar våran Erik idag!
Jodå, vi har bättre väder. +5,2 grader och småregn så vi ska inte klaga;-)
Kramar från oss alla!

2008-05-18 @ 17:00:09
Postat av: Ylva

Hej! Råkade snubbla in på din blogg. Skulle söka efter babysång i Luleå på Google....Bor du i Gammelstad? Kanske bor vi nära? jag bor i Kyrkbyn och har en liten Frida på 7,5 månad.

2008-05-20 @ 23:11:51
URL: http://smeds.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0