*080308*

Godmorgon allihopa!

Ännu en natt med gnäll och sprattel i sängen. Mamma känner sig lite less just nu. Vad hände med dom där två bra nätterna som var i veckan???? Pappa fick rycka in kl 7.10 och ta hand om mig, så att mamma kunde få somna om..........men nääääää! Självklart så kunde mamma inte det, utan klev upp kl 7.50 och tog sig en varm och lång dusch istället. Under tiden passade jag och pappa på att äta havregröt med risgröt. Det är verkligen gott! Pappa tycker om att jag kan äta lite annat nu också, så att vi inte alltid är så beroende av mamma hela tiden.

I morse när jag vaknade så var det -23 grader ute. I natt har det varit -24,5 grader, men nu när solen har börjat lysa, så är det bara -7,5 i solen och -14 i skuggan. Det kanske blir en promenad lite senare idag i alla fall.

Idag ska jag bada. Det är alltid lika mysigt. I em laddar vi för hockey på tvn. Ikväll är det vinna eller försvinna som gäller. Jag och pappa som vill gå på elitserie hockey i arenan nästa år! *håller tummarna för grabbarna*

Jag har blivit så duktig på att köra bil. Nu kan jag ta mig in i sovrummet och mitt rum alldeles själv, utan att mamma och pappa hjälper mig. Det är en sån frihet att kunna ta sig runt som jag vill här hemma. Då kan jag springa efter mamma när hon går någonstans. Då behöver jag inte ligga på min filt och gnälla efter henne.

Hoppas att ni har lika fint väder som oss idag............men inte lika kallt. Kram Elias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0