*080305* Grattis mormor!

Grattis mormor på födelsedagen! Hoppas att du får en underbar dag med mycket sol.
Bamsekramar från Elias

Igår hände något som aldrig har hänt förrut. Jag somnade kl 20.30 och sov till kl 1 (mat), kl 5 (mat), och vaknade kl 8.25!!!!  Jag gnydde lite några gånger och självklart stutsade mamma upp.......men då hade jag redan somnat om själv. Det har ALDRIG hänt förrut! Gissa om jag och mamma känner oss pigga och glada idag!

Nu har vi börjat med att jag får äta havregröt på kvällarna. Jag äter den gärna med lite risgröt till, som smakar som äppelmos. Än så länge äter jag inte så mycket, men vi ska öka eftersom. Vi försöker även att jag ska få äta något annat på dagen, t ex potatis eller morot. Mamma köpte morots pure igår, så vi får se om den är bättre än mammas hemlagade.

Idag skiner solen från en klarblå himmel. Det är fortfarande ca -5 grader, men i natt var det -20 grader. Mamma och pappa säger att nu börjar en härlig tid, med sol, värme och ljusa dagar. Jag har ju aldrig upplevt det förrut (förrutom på Gran Canaria), men det låter mysigt.

Vi får se om vi åker in på babysången idag, för mamma känner fortfarande av halsen och jag är lite snorig. Imorgon är vi bjudna till Alicia och hennes mamma. Det får bli samma där, att vi får se hur vi mår och om dom vill att vi kommer ändå. Hoppas att ni mår bra allihopa. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack för uppvaktningen! Klokare och klokare blir du också. Visst är det skönt att vakna utvilad speciellt när man är så energisk som du är. Tror du att mormor hänger med i ditt tempo? Jag lovar i alla fall att försöka. Du är den bästa Elias som finns. Puss och kram från mormor. Plastpåsen hälsar.

2008-03-05 @ 13:14:39
Postat av: mia

Hej på er.Va kul att Elias sovit så bra.Hemligheten tror jag är havregröten..Kalle får det som sista mål innan kvällsvällingen.Sen vi började med det så sover han bättre.Nu är ju han lite äldre o äter riktig havregrynsgröt som pappa,men ändå.Han började ändå med samma som Elias.Han va mer hungrig helt enkelt.Ha det gott o soooov gott.Kramisar Mia m familj

2008-03-05 @ 22:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0