*080304* 6 månader gammal

Igår blev jag 6 månader. Tack för gratulationerna mormor, plastpåsen och faster.
Idag var mamma och jag på 6 månaders kontroll på bvc. Nu väger jag 8525 gr och är 71 cm lång. Jag har vuxit 3 cm på en månad och blivit 400 gr tyngre. Inte undra på att mamma har fått sortera ut så mycket kläder i veckan.

På bvc undrade tant doktorn om jag rullar. -Ja, det har han gjort i två månader, sa mamma. -Drar han sig upp till sittandes om ni håller honom i händerna? -Ja, men han ställer sig gärna upp. *Tant doktorn rynkar på näsan* Då förklarade mamma att jag går om man håller mig i händerna och så visade vi henne. Då sa tanten att jag är en framåt kille, som vill komma någonstans här i världen.

Idag tog vi oss en promenad i solskenet. Det var lite bitigt, men det känns att våren kommer med stormsteg. Ja ja, vi vet att det är grönt i södern. *blink blink*

Vi var förbi grannen en sväng på em. När frun i huset skulle lägga mig på golvet, så ställde jag mig på alla fyra och stod så i två sekunder. Mamma såg i förrgår att jag drog in benen under kroppen, så nu dröjer det inte länge innan jag kan lära mig nästa steg.....stå på knä. Det ska bli kul att lära sig.
Nu ska mamma och jag göra middag till pappa. Ha det bra allihopa! Kram Elias
image194

Kommentarer
Postat av: Faster

Vad duktig du är som har börjat stå lite på knä, då är det inte länge kvar innan du börjar krypa.
Det är så kul att kika in på din blogg för jag blir så glad varje gång jag ser något kort på dig :-).
Kram från faster

2008-03-04 @ 16:01:19
Postat av: Elin

Grattis på halvårsdagen i efterskott.
Vad fint du sitter på hästen.
Du börjar ju bli så stor.
Tack och hej leverpastej.

2008-03-04 @ 19:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0