*080604* Vilket toppen väder!

Nu har sommaren äntligen kommit. Hoppas att den stannar här ett tag åtminstone. Imorgon ska vi träffa några kompisar och ha picknick om vädret tillåter. Vi ska åka till ett ställe där det brukar finnas får, grisar och hästar. Om vädret inte tillåter så åker vi till Leos och leker istället.
Sen måste mamma och jag handla mat inför helgen och packa kläder och husvagnen. Vi ska åka med faster och långa farbrorn. Vart? Det får dom bestämma, så vi får se vart vi hamnar.

Idag har jag och mamma varit på stan och gjort en massa ärenden. Först så lämnade vi min vagn på service för att få fixat några små saker som inte fungerar som det ska. Sen for vi vidare in till stan, för att köpa kortärmade bodys till mig. Nu fick mamma köpa stlk 80, så att jag har lite att växa i.
Jag upptäckte något roligt på stan. Det kallas rulltrappor. Jag skrattar åt dom (precis som mot micron) och viftar med armarna när jag ser en sådan. Det var många som skrattade åt mig idag och kommenterade vilken glad kille jag är.
En annan sak som är roligt är att det ekar i parkeringshuset. Där hade jag kunnat stanna hur länge som helst och ho-hoat.

Ikväll sa jag mamma helt rent. Förrut har jag sagt "äöuuuummma" och "äääööumammamama", men som sagt var så har jag lärt mig att säga mamma nu. Just nu så jollrar jag en hel del och övar på "babba-bba-baba". Det är svårt med ord. Mina föräldrar övar med mig och det svåraste att hålla isär pappa och lampa.
I morse så log jag och jollrade i sömnen till och med.

Vi tänkte ta oss en cykeltur ikväll, men den blev inte så lång. Jag somnade nämnligen bakom mamma. Då fick jag lite ny energi och orkade ändå till kl 21.45. Det blir inte så mycket vila för mina föräldrar om varken dagarna, kvällarna eller nätterna faktiskt......hihihi!

I helgen har pappa lärt mig "high five". Det är kul tycker jag..............och pappa! ;-)

Igår så monterade pappa upp gungställningen här på våran baksida. Pappa uppskattade tydligen inte att jag hjälpte honom så mycket. Hmmmm, konstigt! Min babygunga har en tuta. När jag slår på den så tutar den. Tut tut på er!

Söta drömmar önskar Elias er alla. Kram

 Hoppsan! Hur gick det här till?

Kommentarer
Postat av: Faster

Hej på dig lillkillen som börjar bli så otroligt stor och duktig på allt möjligt :-). Det blir kul att fara och campa imorgon igen. Vi hör av oss lite senare idag och meddelar er lite smådetaljer om helgens camping. Ha det så kul på picknicken :-).

Kram från faster

2008-06-05 @ 11:03:16
Postat av: Moster

Det händer så mycket runtomkring och med dig nu lillskrutten. Du börjar bli stora killen!

Puss o kram från moster

2008-06-06 @ 09:41:51
URL: http://tuffeluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0