*080116* Nu är vi igång igen!

Hej allihopa!
Efter två veckors dålig sömn är vi igång igen här hemma. Jag har haft en tillväxt period, då jag har ätit varje eller varannan timme under nätterna. Mamma tycker inte att det har varit så kul, men jag har ju varit hungrig. Nu börjar jag äta mer sällan om nätterna igen. Mamma och pappa har flyttat in min spjälsäng i sovrummet så länge, tills jag sover längre om nätterna. Då ska jag få flytta in spjälsängen i mitt rum igen.

I måndags var vi på Stor & Liten på kyrkan, där vi kunde träffa barn, leka och sjunga. Jag sjöng med i dom sånger som jag kunde......aaaaa aaaa aaaaa aaaaaa aaaaa!
Min kompis William och hans mamma kom också dit och gjorde oss sällskap. Det var kul att få ses igen, för det var så länge sen sist. Han har blivit så stor och håller precis som jag igång.
Mamma och jag ska dit imorgon också. Då ska Märta dit och kanske två andra som jag känner. Det är roligt att börja få lekkamrater.

På fredag ska jag träffa mina kompisar från föräldra gruppen. Vi får se om dom kommer hit, eller om vi ska till någon av dom.

Jag har köpt mig en fin leksak för min månadspeng. Pappa säger att det heter gåstol. Pappa säger också att jag spenderar alldeles för mycket av min månads peng. Min månads peng går åt. Sen sa pappa att det gör inget, för jag kan ta av mamma och pappas pengar när mina är slut. Vilken tur va!

Jag har börjat att jobba på fin motoriken. Idag övade jag på att få in tutten i munnen själv.
Det var en pärs!! *puh*

Igår var mamma över till Märtas mamma och fick ännu mera kläder av dom. Dom är så snälla!

Jag har även börjat smaka lite mera mat, men risgröten är favoriten än så länge. Banan gröten är inte alls lika god......eller är det kanske koncistensen som jag inte gillar?!? Jag vet faktiskt inte. ;-)

Nu vet ni lite om vad som har hänt här hemma. Nu önskar jag er en trevlig dag. På återseende! /Elias
  Nya framsteg. Jag fick nästan in tutten i munnen.
  Min nya leksak.......pass upp!! Här kommer jag!!


Kommentarer
Postat av: Faster

Hej på dig, jag har saknat att läsa om vad du pysslar med om dagarna. Kul att du har fått en gåstol som du kan gå omkring med :-). Vi kommer och hälsar på er någon kväll snart.
Kram från faster

2008-01-16 @ 22:36:13
Postat av: Elias

Hej faster!
Jag har inte fått den. Jag har köpt den för mina egna pengar. ;-) *hihihi* Ni är välkomna. Kram Elias

2008-01-16 @ 23:14:23
Postat av: Nellie

Hej! Vilken fin gåstol du har, precis lika dan som jag hade när jag var liten :)

2008-01-17 @ 11:30:49
URL: http://www.nogg.se/jennym

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0