*080108* Busig jag.....

I natt åt jag bara två gånger, så mamma fick sova lite mer än dom tidigare tre nätterna. Idag tog vi det lugnt hemma med tvätt, snöskottning och en liten promenad, då jag passade på att sova en timme i vagnen. Det var bara -1 grad, så det var toppen skönt ute.

Nu sover jag inte längre i korgvaggan om nätterna. Den har blivit för liten för mig. Jag får somna i spjälsängen, men sen brukar jag oftast hamna i mammas säng. Vi får väl se hur mina föräldrar löser vart jag ska sova. Jag ligger nämnligen inte still om nätterna heller, så mamma får sig en känga ibland. Pappas täcke är det inte värt att sova under, för när han vänder på sig, så tar han täcket med sig. *hihi*

Jag blir mer och mer aktiv om dagarna. Jag vill inte gärna ligga still, utan försöker att häva mig upp. Än så länge så lyckas jag inte, men du ska se att det går snart om jag fortsätter att öva.
När jag ligger på skötbordet, så tar jag tag i fötterna och gör det svårt för mamma att få på mig kläderna och blöjan. *hihihihi, jag är så busig*

Nu har jag ätit upp min första barnmats burk. Risgröten är så god. När vi var på affären, så köpte vi banan gröt. Det lät gott. Jag har så många smaker att upptäcka. Mamma tänkte koka potatis till mig snart, så att vi kan prova det igen.

Nästa vecka ska vi ställa klockan och gå på sång och lek i kyrkan på våran gata. Dom börjar så tidigt att vi måste kliva upp mitt i natten. Mamma säger att dom börjar kl 9.30. Hoppas att det finns många barn där att titta på och leka med. Jag vill gärna aktiveras mer och mer nu, så mamma tycker att en sångstund kan vara trevligt.

Nu ska mamma och jag ner i hobby rummet en sväng (tvättstugan). Ha det bra. Kram Elias
  Måste jag verkligen ligga ner??? Jag vill upp. Ser du inte det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0