*080105*

I morse var pappa snäll mot mamma och umgicks med mig, så att mamma kunde sova till kl 11.30. Det behövde hon, för jag har varit busig och ätit mycket om nätterna sista tiden. Bm säger att det är många små barn som äter mycket på nätterna vid fyra månaders ålder.

Idag har mamma badat mig. Jag börjar bli för stor för mitt badskydd, så idag fick jag sitta i baljan för första gången. Det gick mycket bättre än vad mamma trodde. Det var jättekul, för jag hittade mina tår i vattnet och kunde leka med dom. Mamma säger att vi ska köpa lite badleksaker, nästa gång vi åker till leksaks butiken.

Jag fick fortsätta att smaka risgröten idag och gapade flera gånger, för det var riktigt gott. Mamma säger att det smakar som osockrad äppelmos. Själv så vet jag inte, för jag har aldrig smakat det. Det är kul att få smaka lite annat, än bara mammas mat.

Jag börjar att sitta lite mer med mammas stöd, så nu tycker mamma att det är dags att börja gå på sång och lek snart. Kanske jag borde höra med Märta om hon vill hänga med dit. Hon bor ju alldeles bredvid mig, så vi skulle ju kunna göra sällskap. Märta var förresten på besök här, innan jul. Alltid lika trevligt med kompisar. Det var ett tag sen jag träffade min kompis William, för det har varit jul och nyår och så har vi ju varit borta länge.

Nu är det dags att sova middag. Kram Elias
 Märta och jag. Märta är tre veckor yngre än mig och är min granne

Kommentarer
Postat av: Moster

Tack så mycket för den gulliga hälsningen igår! Nu har jag ditt härliga skratt som sms-signal. =)
Puss o kram
Moster

2008-01-06 @ 10:47:21
URL: http://tuffeluttan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0