*080102* God fortsättning på det nya året

Nu är vi hemma igen efter 10 dagar på rymmen. Borta bra, men hemma bäst sägs det.....och det stämmer nog ganska bra. Nu försöker vi komma igång med lite rutiner angående min sömn. Vanligtvis så brukar jag sova en stund vid kl 22-22.30, men nu säger mamma och pappa att jag inte får det längre. Dom hoppas att jag ska kunna somna lite tidigare än kl 0.00-0.45. Igår gick det bra. Då var jag vaken till kl 23.10, åt och sen sov jag till kl 10 i morse, förutom lite nattmat.
Jag har inte tid att äta ordentligt längre. Jag har blivit så nyfiken av mig och häver mig gärna upp efter 6-7 min amning.

Igår var faster med familj här och hälsade på. Det var trevligt. Paparazzi gänget var oxå med, så nu finns jag med på några bilder till.

Julhelgen har varit trevlig. Vi mellan landade hos morfar och sov där, innan vi fortsatte till mormor och plastpåsen. Moster och Långben kom också dit på lördagen. Söndag tog vi det lugnt. Måndag var det fullt hus. Vi var 14 st. Morbror Mats med familj, morbror Andis med flickvän och morfar Åke kom också dit. Jag fick massor av julklappar. Tack allihopa!
Juldagen var vi ner till morbror Mats hela dagen. Där fick mamma och pappa prova på kareoke. Pappa är ju en mästare på att rappa. Mamma kände sig mer och mer beredd för Idol 2008, ju mer hon sjöng. Jag passade på att bada i deras diskho i köket. Det gick jättebra.
Annandag jul var alla och bowlade, men jag var så trött efter julens bravader, så jag sov hela tiden. Moster hade tur, för hon var barnvakt under tiden.
27 dec var vi förbi Kalle och lämnade tillbaka lite kläder, som jag har växt ur. Sen fick vi en till påse med kläder. Tack snälla Kalle! På kvällen var morfar Åke förbi och hälsade på.
28 dec var det dags att packa ihop och åka norrut igen. Resan gick bra, för jag sov 3,5 timme, åt och sen sov jag en halvtimme till. Sen var vi nästan framme hos morfar och Eva. Det blev en lugn kväll där hemma.
29 dec var vi och hälsade på mammas farmor och farfar och på kvällen åt vi middag hos mammas faster Lena.
30 dec packade vi ihop och fick träffa moster Lotta med familj. Hon är bm, så hon vet hur man tass med små sötnosar som mig. Hon sa att jag var ett prakt exemplar!! *ler stolt*.
Vi åkte hemåt kl 14.30, men resan hem var lite jobbig, för torkarmotorn hade lossnat, så vi fick ta det lugnt hem. Vi var hemma kl 21.15 och packade ur bilen. Sen hade vi julafton igen med alla klapparna från nära och kära här hemma. Oj, vad jag har fått mycket fint!
31 dec tog vi det lugnt hela dagen, för vi var förkylda. Det var först kl 22.30, som vi var till grannar och firade in 12-slaget. Kl 0.45 gick vi hem och då var jag trött och somnade till i vagnen. Sen orkade jag vara vaken ända till kl 2.

Nu är det nya året här och imorgon blir jag fyra månader! Tiden går så fort. Jag har fått smaka både banan och potatis, jag kan rulla från både mage och rygg och åt båda hållen. Igår busade jag med mamma och faster och visade att jag kan hasa mig lite framåt, när jag ligger på mage. Jag putade upp rumpan och sen sköt jag på med fötterna. Det gick bra i 4-5 dm. Nu har pappa fått i uppgift att sätta upp grinden för källar trappen, så att jag inte rullar ner där av misstag.
Pappa är ledig den här veckan också. Det är så skönt att hinna få vara med familjen och busa med både mamma och pappa. Det är ju ändå det bästa som finns!
Kram Elias
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0