*080228* Mammas lilla hjälpreda

Idag ringde Ebon och frågade om vi skulle på Stor och liten. Mamma slängde på oss kläderna och så träffade vi henne och William där. Jag passade på att sova en stund i vagnen på vägen dit. Efter Stor och liten hade kyrkan paltlunch. Williams pappa kom också och åt. Det var så trevligt! Tack, för att ni hjälpte mamma med mig, så att hon också kunde äta. Ebon och Roger är så snälla med mig och är inte avskräckta och rädda för mig, fastän jag håller igång så mycket.
Min kompis William från föräldra gruppen

Jag har fått en liten plast boll från Libero, som jag tycker om att sparka på. Jag har lärt mig att gå om någon håller mig i händerna (mormor tycker att det är på tok för tidigt). Sen går jag efter bollen och sparkar på den. Det är kul!

Igår kväll var mamma trött och kände sig sliten, så pappa och jag körde "killar kan". Pappa gav mig risgröt, busade med mig och fick mig att somna. Jag la mig bredvid mamma och vi sov i 50 min. Det var mysigt!
Min favoritmat än så länge.....förutom mammas mat så klart

Idag har jag lärt mig att vara mammas hjälpreda. Jag försökte hjälpa henne att plocka ur diskmaskinen och plocka ur kastrull skåpet. Mina armar är fortfarande liiiiite för korta, men om jag kämpar på och sträcker mig tillräckligt mycket, så kommer jag åt allt snart från min gåstol/bil.
Jag har lärt mig att styra lite bättre med min bil. Jag kan svänga åt både höger och vänster och jaga efter mamma eller pappa.
Jag har även lärt mig att jag kan öppna lådorna i hallmöbeln och jag når dom öppna hyllorna i köket, där mamma och pappa lägger all post. Det är ju bra att jag hjälper dom att sortera den i högar på golvet åt dom.
 Visst är jag duktig och hjälper mamma

Ikväll är det dags för hockey. Nu är det inte många matcher kvar, så det gäller att hänga med nu.
 Ha en trevlig kväll. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Moster

moster blir så stolt över sin lilla gullunge

2008-02-28 @ 18:16:30
URL: http://tuffeluttan.blogg.se
Postat av: Kusiiiin Malinn ;)

Näämen guuuuuuuuuu vilken söööttingg ; ) haha vad bra att du har fått en hjälpreda :D

2008-03-01 @ 23:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0