*080225* Ny vecka med nya utmaningar

Nu har en ny vecka börjat och mamma och jag började den med att besöka stor och liten. Jag har ju börjat känna igen många där nu. Under sista sången så somnade jag på mammas axel. Ni skulle bara veta hur jobbigt det är att ta in så mycket nya intryck.
Imorgon ska vi på bvc och lära oss om barnsjukdomar. Sen kommer Märta över, för hennes mamma och bror ska bort en liten stund.
På onsdag ska vi träffa alla mammor och barn från föräldra gruppen, inne på Kulturens hus. Där är det babysång på em. Jag tycker om att sjunga.
Torsdag finns det chans att vi går på Stor och liten igen. Sen är det fredag igen....*puh*

I torsdags var pappa och köpte en ny bilbarnstol åt mig, som jag ska kunna använda tills jag blir 4 år säger dom. Jag fick prova den och jag log med hela ansiktet när jag satt i den. Man sitter riktigt kungligt i den. Högt upp och bra!

Mamma håller på att kämpa med mina sovrutiner och det verkar faktiskt ge lite resultat nu, efter bara en vecka. Jag sover så oroligt och kan vakna 8-10 gånger/natt. Nu vaknar jag "bara" 5-6 gånger, varav att jag äter 2 gånger. Jag har även börjat lära mig att somna om själv. Då gnyr jag bara och sen sover jag igen. Det är i och för sig tillräckligt för att mamma ska hinna vakna. Jag har även lärt mig, att man behöver inte somna vid bröstet, utan man kan släppa taget innan man somnar. Man blir klokare med (åren) månaderna.

Om en vecka blir jag sex månader. Tänk att tiden går så fort. Numera ålar jag runt på golvet och min filt är inte tillräckligt stor längre. Pappa försöker hjälpa mig att lära mig krypa, genom att hålla sina händer bakom mina fötter när jag ligger på golvet. Då passar jag på att skjuta ifrån och ibland försöker jag få in knäna under kroppen. Ni ska nog se att jag lyckas snart, om jag bara övar tillräckligt mycket.

Det sägs att jag är aktiv.....hihihi! Att fota mig är en utmaning i sig, för jag ligger inte still!
image177

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hihi vilken underbar bild :D

2008-02-26 @ 07:14:50
URL: http://jenny.maurin.se
Postat av: Anna Lena

Hahhahahhahaaaaaaaaaaaaa!!!! Helt underbar!!!

2008-03-06 @ 22:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0