*080218* Nu är jag döpt

Igår döptes jag till Erik Elias och vi hade hela familjen på besök i helgen. Full fart med andra ord. Det har varit så trevligt att gå från famn till famn. Tack till alla som varit här och varit på dopet. Dessutom hann vi med att fotografera mig med mina kusiner.

Det gick riktigt bra i kyrkan. Lite långtråkigt blev det en stund, men det var mycket nytt att se. Det tråkigaste var när prästen skulle lägga mig på rygg. Hmmm, då ville jag bara upp, men sen insåg jag att han pratade ju faktiskt med mig. Då fick jag lov att lyssna på honom ett tag. Det roligaste var nog när prästen lyfte upp mig i luften. Då såg jag toppen bra i kyrkan. Det fanns ju hur mycket som helst att titta på. Min kompis Alicia från föräldra gruppen var också där och tittade på den andra pojken som också skulle döpas.
   
Nu är det tomt här hemma och det ekar och är kallt i huset. Det tycker mamma är tråkigt. Mamma och jag får nog roa oss med att vara i hobby rummet hela veckan.

Mamma håller på att läsa en bok, som heter "Somna utan gråt". Den ska hjälpa mig att komma till ro bättre om kvällarna och nätterna. Nu saknar mamma bara lite fritid att hinna läsa den.
Snart kommer pappa hem för dagen. Det är alltid lika kul. Jag tycker så mycket om honom och skrattar och ler gott när han kommer innanför dörrarna.

Till sist vill jag passa på att säga grattis till morfar Åke, som fyller år idag! Grattis kram till dig och tack för titten och att du lekte med mig och min napp.

Önskar er alla en trevlig dag. Kram från Elias
image145

Kommentarer
Postat av: Moster

Tack för en superhelg! Jättemysigt att få umgås med er!
Puss o kram

2008-02-19 @ 11:53:46
URL: http://tuffeluttan.blogg.se
Postat av: William

Åh, vilka fina bilder. Kul att du åxå blivit dopad. Vi kanske kan träffas nån dag.
Kram William

2008-02-19 @ 19:58:50
URL: http://FamBergEngstrom.blogg.se
Postat av: Elin

Ja det var verkligen kul att få träffas igen.
Ja visst gick det bra i kyrkan.
Nu känner jag att jag har haft ett skönt sportlov med mycket snö.
Kramar/Elin

2008-02-20 @ 13:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0