*081230* Näst sista dagen på året

Igår, måndag, fick jag besök av William och Oscar. Det var trevligt, som alltid. Vi lekte bl a med mitt nya garage och så visade jag mitt rum och att mina leksaker finns där nu. Det går ju att ta med sig det man vill leka med in till köket fortfarande.

På em kom farmor och farfar förbi med en försenad julklapp. Jag fick täcke och kudde till min framtida säng. Jag fick även lakan och påslakanset till det, med Nalle Puh.

Idag, tisdag, fick mamma sovmorgon, men när klockan blev 10 fick det vara nog. Då ropade jag på henne och till slut gick jag och öppnade dörren. Vi tog det lugnt hemma på fm, men på em åkte vi och handlade mat. När vi kommer in i butiken så vinkar jag till kameran. Vi var även och lämnade ett släp och då fick jag träffa farfar. Inne på firman kom jag ihåg att jag fick peka på skärmen och trycka på pedalen till maskinen sist. Den här gången var maskinerna avstängda, så då tog jag en sopborste istället och sopade med. Jag tycker om att hitta jobb. Alltid finns det något som jag kan göra.

Jag har nu lärt mig att dra mig upp på stolarna och toaletten. På toaletten kan man dra i spaken många gånger.

Jag har även lärt mig att gå upp och ner för trappen själv, men jag måste ha någon bakom mig för säkerthets skull.

En stor favorit av julklapparna är min saccosäck. Det är så mysigt att burra ner sig i den och ligga och titta på bl a Byggare Bob eller sport. Se själv:
Kanske ska jag ligga så här...eller så här...Så här kan man också liggaHihihihi!Man kan ha fötterna på bordet också

Fortsätt gärna att kommentera, det är så trevligt! Jag har ca 10-20 besökare varje dag på bloggen, men inte riktigt lika många kommentarer. Ha ett riktigt gott slut på året! Stor kram från Elias

Kommentarer
Postat av: kusinen Elin

Hej! Vad fin saccosäck du har!!!

Jag och Pontus hade en förut när vi var små, men den gick sönder. Vi Berggrens önskar ett trevligt gott nytt år!

2008-12-30 @ 23:01:03
Postat av: Malin

Ha en riktigt kul nyårsafton och hoppas att du får se en massa raketer. Om vi mår bättre på em ska vi försöka smälla lite för brudarna.

Gott nytt år från oss

2008-12-31 @ 07:22:41
URL: http://www.tildeochellen.blogspot.com
Postat av: Faster

Hoppas att ni får en riktigt trevlig nyårsafton trots stormen. Vi skulle ut och åka skoter nu på förmiddagen men det blev inte pga vädret.



Gott slut och Gott Nytt År önskar vi i Boden.

Kram

2008-12-31 @ 11:22:34
Postat av: Christina

Ett riktigt Gott Nytt År till er alla "där uppe".

2008-12-31 @ 15:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0