*081226* Summering av julen

*081224*
Nu har jag firat min andra jul. Den var trevlig! På morgonen när jag vaknade, så var granen tänd. Det var mysigt! Jag fick bada innan frukost. Sen gjorde mamma och pappa klart det sista och jag hjälpte till så gott jag kunde. Det var lite jobbigt att sova middag. Kanske var det pga all förväntan om dagen. När jag vaknade, så var farfar och farmor redan här. Det dröjde inte länge innan faster med familj kom. Sen rullade det på. Resten av våra gäster kom. Vi var totalt 15 st.

Vi drack glögg innan det var dags för Kalle Anka, men jag hade inte någon större ro att sitta still och titta. Vi spelade air hockey och hade kul. Efter maten så åt vi julmaten. Jag åt potatis, lite köttbullar, prinskorv och smörgåsgurka. Julgodiset var också spännande, men jag fick bara smaka en skumtomte.
JulbordetJag och mina kusiner

Vid kl 18 hände det grejer. Rätt var det var så stod han där: Turttu! (tomten) Jag var i farfars famn och pekade, turttu! Han följde med oss ner i källaren och alla fick varsin julklapp. Jag ville inte sitta i famnen hos honom, men tittade spännande, förvånat och avvaktande på honom. Det kändes bäst att få sitta i famnen på mamma och pappa istället.
Oj, vad med julklapparTurttu! (tomten)Inge närmre nu tack!

Jag fick en massa fina julklappar, bl a en saccosäck, ett garage, pussel, hundar, reflexväst, kläder, duplolego m.m.
Titta vad jag kan!Åh, duplolegoVåra gäster och alla julklapparnaTitta, en traktorUndra vad det är för något?!?Alla har fullt upp med sina klappar

Jag orkade inte öppna alla klapparna, utan sparade dom som jag hade fått av mamma och pappa till en annan gång. Jag tror att klockan var 20.30 när jag somnade. Däremot så kunde jag bara sova 45 min innan jag vaknade igen och sen höll jag igång till klockan var 23. Nåja, det är ju bara jul en gång om året.

*081225*
På juldagen vaknade vi kl 8.30 och tog det lugnt i sängen och tittade på tv. Vi åt inte frukost förrän klockan var 10.40. Sen klädde vi på oss och gick ut och åkte bob. Det är kul!
Klara, färdiga, gå!
Det var lika svårt att sova middag idag. På em kom faster med familj, farmor och farfar och hjälpte oss att äta upp julmaten. Det var lika kul idag, att dom kom. Jag lekte en hel del med kusin Sara. Jag kan förresten säga Sara!

*081226*
Jag och mamma var ute på fm. Idag var det +3 grader och det droppade från taket. Vi åkte bob runt kvarteret och ner för backen, skottade och sopade.
På em kom Liam och hans föräldrar på besök. Det var kul att få leka med honom. Det var jättelänge sedan vi träffades. Idag lekte vi en hel del med mitt nya garage, åkte bobbycar och sprang runt och busade.
Liam och jag i min saccosäck

Nu ska jag försöka sova gott i natt, så får vi se vad som händer imorgon. Kram från Elias

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken jul ni fått uppleva! Tack för att vi fått vara med genom alla fina bilder och tänk att tomten kom.

2008-12-27 @ 22:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0