*081222* Dan före dan före dopparedan

Nu är det inte långt kvar till julafton. I lördags så jobbade mamma. Pappa och jag städade i gillestugan och hälsade på farmor och farfar. När farmor öppnade dörren, så gick jag bara förbi och ropade: Faffa! (farfar). Farmor påpekade att hon också var där. Hihihi!

På kvällen lärde pappa mig att säga: Bibbibabäää! (spindelmannen) Jag har honom på min pyjamas. Jag är inne i en fas, då jag älskar att härma ord och ljud. Det kanske inte låter som det ska, men jag övar och övar.

På söndag (21/12) var jag hos farmor och farfar hela dagen, så att mamma och pappa skulle få göra klart här hemma inför julen. Det gick jättebra att vara där. Jag var inte ledsen en enda gång. Farfar tycker att jag håller igång mycket, hela tiden. Jag lyckades inte sova där, förutom ca 10-15 min på farfars axel.
När vi kom hem så sken jag upp som solen och skrek: daaddan! (julgran). Mamma och pappa hade gjort så fint. Julgran som lyste både i källaren och på övervåningen, tomtar och snögubbar överallt (bubbe).
Wow! Vilken fin granUndra om man törs röra den?Åhhhh

Mamma och pappa hade flyttat in mina saker i mitt rum. Här kommer bilder från före och efter jag kom hem:
Före!5 min efter att jag kom hem!

Idag, måndag, har mamma och jag varit och handlat lite på fm och på em var vi till stan och handlade dom sista julklapparna. Det är tråkigt att vara i affärer och handla, men det går bra att vara på stan, för då ser man traktorer och bussar. Det tycker jag om!

Jag önskar er alla en riktigt trevlig kväll. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Faster

Vad bra att det gick så bra att vara hos farmor o farfar igår. Vad kul att du har fått in alla dina saker i ditt rum nu, och du är rätt duktig på att dra fram allt på en gång så det kan ju vara skönt för dina föräldrar att inte ha alla dina saker i köket.



Det blir riktigt skoj att komma till er på julafton :-) Hoppas att tomten oxå hittar dit...

Kram från faster

2008-12-22 @ 22:18:00
Postat av: Anonym

God jul Elias( och mamma och pappa) förstås!!!

Hoppas att ni får en bra jul.

2008-12-23 @ 06:37:18
URL: http://www.tildeochellen.blogspot.com
Postat av: Christina

God Jul till hela familjen önskar vi i Svenby 1 och Svenby 12

2008-12-23 @ 07:12:56
Postat av: Jen116

God Jul Elias och hela din familj. Hoppas du får en riktigt härlig julhelg!



KRAMIS från oss på 116

2008-12-23 @ 11:29:06
URL: http://jenjofoto.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jul, jul strålande jul... Man ser verkligen hur det glittrar i ögonen. Så bra det ordnade sig med julförberedelserna. Önskar er en fin gemenskap och en G O D J U L !

Lisa och Sören

2008-12-24 @ 09:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0