*081216* Vink vink!

Nu närmar sig julen med stormsteg! Mamma försöker fixa och dona lite om dagarna, men jag tycker att det finns så mycket annat att göra. Vi har ju massor av böcker att läsa, vi måste öva på att stoppa i klossarna så att jag inte glömmer hur man gör, vi måste öva på innebandy m.m.

Ikväll så jobbade mamma. Jag och pappa tittade på nyhetstecken (nyheter på teckenspråk). Farbror på tvn vinkade och vinkade, så jag vinkade tillbaka.

Jag har lärt mig att öppna skafferiet. Det är praktiskt när man är hungrig. Ikväll tog jag för mig av fikonpaketet och tuggade på det.

Igår var mamma och jag ute på em och jag fick använda min nya spade i snön. Mamma fick låna min snösläde. Vi tog oss en promenad runt kvarteret, men jag åkte snowracer. Då kom jag på hur man håller i ratten med händerna. Hittills har jag suttit kaprak ändå och vinglat.

I helgen var det curling på tvn. Jag stod och studerade ett tag hur dom gjorde. Sen gick jag ut i köket och hämtade sopborsten. Jag gick tillbaka till tvn och sopa, sopa, sopa!
Pappa har tagit fram ett tenniracket åt mig och jag svingar det högt ovanför huvudet, när pappa kastar bollen till mig.

Nu mår vi alla bra igen, förutom att jag snorar lite. Det är skönt. Hoppas att vi kan börja träffa lite kompisar snart igen. Det kan nog vara lite svårt innan jul.

Nu önskar jag er alla söta drömmar. Hoppas att ni inte har fastnat i julstressen. Ta hand om er och drick mycket glögg och julmust, för det får inte jag göra ännu. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Kusin Sara

Vad kul att du och din familj är friska igen! :) Det blir kul att träffa er om ni kommer imorron :D

Hade bra och Godnattkramar, hälsa mamma och pappa med =) Kraam <3

2008-12-17 @ 18:42:23
URL: http://appelcheek.bloggagratis.se
Postat av: Christina

Nu hoppas jag/vi att "friskheten" håller i sig!!

2008-12-18 @ 07:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0