*081207* Söndag, andra advent

Nu börjar jag vara bättre! I fredags hade jag 38,5 graders feber, igår 37,5 och idag är jag tillbaka till 36,5 grader, som jag brukar ha. Det rinner fortfarande i min näsa, men inte lika mycket. Däremot så torrhostar jag en del. Det är lite jobbigt då jag ska sova.

Igår var jag och pappa hemma, medans mamma jobbade. Det var ca 3-4 minusgrader. Idag är det kallare, -19 grader har det blivit ikväll! Då är det skönt att vara inne. På fm har mamma och pappa plockat och fixat. Jag har också plockat.......fram!

På em hade vi adventsfika hemma hos oss för några grannar. Det var flera barn som kom och lekte med mig. Det var trevligt och roligt.

Jag sov bara 30 min under dagen (kl 11.30-12), så det fick bli en tidig kväll. Jag somnade vid vällingflaskan. När vällingen var slut så gjorde jag som lejonet i Robin Hood när han tappar tummen. Mamma drog försiktigt i flaskan och jag sög hårt tillbaka den. Mamma fnissade åt mig.

Jag är inne i en period då jag härmar ord och ljud. Jag är riktigt duktig, även om det kanske bara är mamma och pappa som förstår vad jag säger. Häromdagen så läste vi djurboken och då frågade mamma vad tuppen säger: Luuulääää, svarade jag! Ja ja, man kan inte alltid ha rätt.

För två veckor sedan så tog jag telefonen och blippade på siffrorna och fick även på högtalaren. Rätt som det va så hörde mamma att det var någon som pratade i andra luren. Mamma tog snabbt telefonen och undrade vart vi hade kommit. - Ni har kommit till frissan, svarade damen.
Jag tyckte säkert att det var dags att boka en klipptid, tror ni inte det?!? Hihihihi!

Nu laddar vi för besök till helgen. Då kommer mormor, Polarn och gammelmorfar. Det ska bli kul. Då kan jag få tala om att jag kan säga momoo!

Nu önskar jag er en trevlig kväll. Här kommer några bilder från när pappa och jag testade min snowracer förra tisdagen. Kram Elias
Hjälm måste man ha!Hoppsan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så skönt att du blir bättre i din förkylning så vi kan leka ute i snön med dig när vi kommer. L Ä N G T A R ! Mormor och Polarn.

2008-12-07 @ 22:15:55
Postat av: karolina aka melwins mamma

åh så mkt snö :D stor han har blivit! här finns det nada med snö :(

2008-12-08 @ 15:38:52
URL: http://karolinaa86.blogg.se/
Postat av: Anonym

Roligt att höra att du har blivit bättre i din förkylning. Werner "pratar" en hel del nu - men vi förstår inte riktigt vad han säger. Kanske önskelistan till jul, vem vet. Hälsa mormor, polarn och gammelmorfar när dom dyker upp (har försökt ringa men det är ingen som vill svara).

2008-12-08 @ 22:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0