*081201* 1:a december, måndag.

Nu är jag tillbaka hemma. Resan till och från farmor och farfar har gått bra. Jag blir lite less på att sitta länge i bilen, speciellt när det är mörkt, för då ser man inget där ute. Vi hade trevligt. Jag lärde mig att trava ved, öppna ytterdörren, köra traktor med farfar, åka pulka, leka med burklock m.m. Jag har sovit jättegott, trots att jag blev förkyld och hes. Det har bubblat ur min lilla näsa och jag har låtit som en kråka. Nu mår jag i alla fall bättre och är hemma igen. Jag sken upp som solen när vi klev innanför ytterdörren. Det är som dom säger: borta bra, men hemma bäst!

Idag var mamma och jag en snabbis på Stor och liten. Vi hade lite att göra hemma på morgonen, så vi kom dit sent. Det var många där som jag kände igen, men idag tog jag det lite lugnt och lekte mest med bilarna i garaget för mig själv. Under sången satt jag mest och bara tittade på alla barn och föräldrar. Det var trevligt ändå.

När vi kom hem så åt jag lunch och sen vilade jag en stund. Det är ganska skönt, men det erkänner jag inte.
På em har mamma och jag putsat fönster, torkat i fönsterna och tagit fram adventsljusstakarna. Vi hann ju inte det innan vi åkte iväg. I stereon spelade vi julmusik. Jag kan inte dom sångerna ännu, så vi måste nog öva lite innan jag känner igen dom.

Det var skönt ute idag, -3 grader och nu har vi ca 25 cm snö. Det hänger snö i buskar och träd. Det är så vackert. Nu måste vi skruva ihop min bob, så att vi kan prova den i snön. Det skulle egentligen bli en julklapp, men det är synd att vänta med den, då det är så mycket snö ute.

Numera är jag duktig på att säga taaaaaaack när jag har ätit färdigt! Jag fortsätter med att öva på att äta själv. Det är inte det lättaste, så jag får nog öva ett tag.

Vi har fått bekräftelsen i brevlådan att jag har fått dagisplats. Nu måste vi kontakta dom inom 10 dagar, för att få veta hur man gör när man skolar in sig. Varken mamma, pappa eller jag har ju gjort det förrut.

Imorgon är det dags för killar-kan igen, då mamma jobbar på em. Vi får se vad vi hittar på då. Nu ska jag ladda för att titta på julkalendern på tvn. Det blir min första! Hoppas att den är bra. Ha en trevlig kväll. Kram Elias
Här har pappa och farfar jobbat duktigtGung gungVi läser leksakskatalogerna
Farfars traktorJag åker traktor med farfar

Kommentarer
Postat av: kusinen Elin

Hej! Vet du varför jag också gillar den här dagen?

Jag fyller år imorn! Hoppas man får en gratulation då. ;D

2008-12-01 @ 20:01:42
Postat av: Engla

Grattis till dagisplatsen. Det kommer bli jättekul! Det kommer gå bättre för dig än för mamma och pappa i början tror jag.



OJ vad snö ni har. Grattis till det med. Se till att bli frisk så du orkar busa jättemycket i snön!



Kramar

/Engla

2008-12-01 @ 21:53:12
URL: http://blog.enstjarna.com
Postat av: Lisa

Härliga bilder, de talar för sig själva!

2008-12-02 @ 22:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0