*080831* Sista augusti....hösten är här!

Imorse klev mamma upp kl 5.40 och gjorde välling åt mig. Då var det +0,8 grader ute. Brrrrr!


Det har varit full fart hela veckan. Vi har försökt att förbereda lite inför min födelsedag. Mamma har bakat lite och jag har hjälpt till att sopa. Pappa städade och fixade hela dagen igår, för det regnade och vi var inte så sugna på att vara ute då. Tårtan är beställd och imorgon ska vi sätta in bild i tidningen. Det är mycket att ordna inför den stora dagen. Idag är det ett år sen mamma började få sammandragningar och pappa började känna sig lite stressad. Hihihi!


Vi har träffat William, Märta och Malte i veckan. William och jag har även varit en sväng till Leos och lekt i fredags.


I tisdags när mamma jobbade så spelade pappa och jag innebandy. Pappa busade även och slog med min gummiklubba mot stora kroken i taket. Då lät det "boiiink" och vi skrattade. Jag fick också slå med klubban.
Sen när jag skulle gå och sova så satte pappa på mig nattblöjan. Sen pekade jag mot sängen där pyjamasen hängde. Då tog pappa på mig pyjamasen. Sen bar pappa mig till badrummet, då pekade jag mot tandborsten. Sen gjorde pappa välling och vi gosade och jag åt den. Sen pekade jag mot sängen. Nu var det läggdags. Det är så kul att få leka massor med pappa, men ibland måste jag sova och vila upp mig.


Nu har jag blivit stor kille och gillar att äta mera själv (även om jag fortfarande busar och kastar det mesta på golvet).

I torsdag tog mamma sig äntligen mod att trycka på sänd knappen på datorn. Det var min ansökan till dagisplats som skickades in. Om den går igenom så börjar jag dagis efter nyår. Tanken är att jag ska gå ca 10-15 timmar i veckan. Det blir säkert kul, även om mamma har ångest över den dagen.
Oj, det är säkert mer som jag borde ha skrivit i veckan, men jag får helt enkelt återkomma om jag kommer på mera! Nu ska jag vidare på nya äventyr. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Jenny

Gud så söt han är!! Tänk att han snart redan är 1 år :-) Tiden går verkligen fort.....

2008-09-01 @ 07:27:38
URL: http://jenny.maurin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0