*080813*

Denna dag sprang ifrån oss med stormsteg. Mamma och jag var mest hemma idag. Vi var bara och handlade lite mjölk på em. Mamma satt i telefonen med försäkringskassan hur länge som helst idag. Dom har så krångliga regler att dom inte själva förstår dom. Konstigt! Nåväl! Mamma fick ett svar till slut.

Igår var det killar kan! Pappa var hemma med mig på em, medans mamma jobbade. Vi sparkade boll och var till grannarna och hälsade på. Jag passade på att plaska i Majas pool.......med kläderna på. Pappa sa att jag kunde lika gärna fortsätta, för jag var ju redan blöt.

Det är os på tvn varje dag, så mamma och jag tittar på fm när vi gör oss iordning och äter frukost. Jag tycker om alla bollsporter: a-boll, a-boll säger jag och pekar. Idag tittade vi på simhopp. Det var kul! Jag applåderade varje gång dom hamnade i vattnet. Boxning är jättetrist och fäktning är inget heller så mycket att se. Hästarna är också intressanta. Jag säger vovv vovv när jag ser dom.

Härom dagen hittade pappa en strumpa i kylskåpsdörren och senare på dagen hittade han en plastboll i frysen. Dessutom har jag lagt mammas nycklar under min vagn och tandborsten under skrivaren inne på kontoret. Jag verkar inte ha samma ordning på sakerna som mina föräldrar.

Det är många ord som kommer ur min mun:
mamma
pappa
lampa
a-boll = boll
va = vatten (kan även vara regn)
ommmmma = blomma
åmma = komma upp (i famnen)
tutte = mammas tutte
hjätat = pappas smeknamn (hjärtat)
vovv vovv = hund (förresten så säger jag så till alla djur)
tatt = tack

Nu kommer jag inte på några fler ord, men dom är många. Jag gör även rörelser till Imse vimse spindel själv......men dom blir inte som när mamma sjunger. Roligast är "upp stiger solen". Då ler jag med hela ansiktet. Hihihihi. Ha en trevlig kväll. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Moster

Varför jag har så mycket ork och grejar kanske är för att jag inte har någon liten parvel som tar upp all min tid. ;-)

2008-08-14 @ 08:58:21
URL: http://tuffeluttan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Din energi och kreativitet skulle jag vilja ha lite av. Det är så kul att se att du njuter av livet också med bus och skoj. Många kramar, mormor.

2008-08-14 @ 10:29:35
Postat av: Jen116

Du är så duktig Elias. Det är kul att följa dina framsteg så här!



Hälsa mor o far.

2008-08-14 @ 10:40:36
Postat av: Elias

Vad roligt att ni tycker om min blogg. Tack för att ni kommenterar. Det är alltid lika roligt att läsa. Kram på er!

2008-08-14 @ 10:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0