*080811* Vikt och längd

Idag tog mamma och jag oss en promenad till bvc, för att väga och mäta mig. Nu väger jag 9925 gr och har hunnit bli 77 cm lång. Jag har växt 24 cm och ökat med 6060 gram sen jag föddes.
När vi kom hem så tog mamma sig en kläddag medans jag sov middag. Hon sorterade och plockade med gamla och nya storlekar. Nu är det proppat i mina lådor, av nya kläder i stlk 80. Vi är så tacksamma över att vi får låna så mycket kläder av Kalle, Malte och Liam. Stort tack!

I söndags var mamma och jag på loppis och köpte mig bl a ett par nya sandaler för 10 kr. Dom är jättefina och dom kommer jag att klara mig bra på resten av sommaren. Dessutom så hittade mamma ett par skor idag när hon plockade med kläderna. Det är min kusin Pontus som har haft dom. Det är bra att ha två par skor, för rätt vad det är så har jag hamnat i vattenpölen och blivit blöt om fötterna igen.

Mamma passade även på att köpa en potta till mig på loppisen. Den kostade bara 50 kr och det var precis en sån som mamma hade tittat på i affären. Där kostade den 280 kr. *puh*
Jag är ganska medveten om när jag kissar, så vi ska försöka att leka lite med pottan, så att jag får bekanta mig med den och förstå vad man ska ha den till.
Vi köpte även två par vinterstövlar på loppisen, som var jättefina och billiga. Man måste passa på när tillfälle ges, även om vintern känns långt borta ännu.

Igår kom faster, långa farbrorn och kusin Sara förbi. Det var jättekul. Jag busade med kusin och läste tidiningen med faster. Kram Elias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0