*080809* Jag är ett litet busfrö

Bara bus, bara bus, bara massor utav bus. Hela dagarna håller jag igång, både mig och mina föräldrar. Härom dagen var mamma och jag nere i tvättstugan. På vägen uppför trappen plockade mamma med sig dl-måtten som jag hade kastat ner. När hon la dom i lådan så hittade hon en morot istället. När hon skulle lägga den i kylen så hittade hon leksaker där.
Efter en liten stund kom pappa hem på lunch. Han var ner i källaren och var borta länge. När han kom upp så sa han åt mamma att det kunde vara halt på golvet. Mamma förstod ingenting. Pappa förklarade att det låg en flaska diskmedel som hade läkt. (Jag vet vem som lekte med den.......hoppsan)

Igår hade jag roligt i hallen:


I morse när pappa öppnade kylen, så hittade han en strumpa där. Jag förstår inte att dom letar saker hela dagarna.
Mamma har letat efter sina nycklar sen i tisdags. Idag hittade pappa dom.......under min vagn. Det visste jag ju hela tiden. Varför frågade dom inte mig istället för att leta?!? Hehehehe

När jag var ute med pappa, så hittade jag en vattenpöl på gatan. Det var så lite vatten i den, men om man plaskade tillräckligt hårt så blev det bra:


Idag hjälpte jag pappa att klippa gräset och häcken. Mamma fick sova ut, för hon kände sig inte riktigt pigg. Sen hjälptes vi åt att lasta allt skräp på släpet. Pappa sopade ihop, mamma skottade upp och jag la två löv pa mammas spade. Jag gjorde mitt bästa för att hjälpa till.

Mamma och pappa har pratat om att jag ska få flytta in i mitt rum om nätterna, men först måste dom köpa rullgardin eller liknande. Så fort jag vaknar om nätterna så vill jag upp när jag ser mina föräldrar. Därför kan det vara bättre om jag får sova själv. Vi får väl se hur det går. Nu önskar jag er söta drömmar. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Moster

BUSUNGE!

2008-08-10 @ 13:28:44
URL: http://tuffeluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0