*080428* Jag.....34 veckor gammal!

Jaha, då var det måndag igen! Idag är det 34 veckor sen jag föddes och på lördag blir jag 8 månader gammal.

I helgen kom jag underfund med hur man gör när man kryper. Jag kan krypa 3-7 steg, men kommer ännu inte så långt på dom stegen......kanske bara 5-10 cm, men det ska nog bli längre snart ska ni se. Det går mycket fortare när jag ålar fram. Där har jag verkligen fått in snittsen riktigt bra.
Jag har även övat på att resa mig upp mot det jag kommer åt, bl a diskmaskinen och mamma. Jag kan även resa mig upp mot fönstret i köket. Nu gäller det att mamma och pappa är med, så att jag inte ramlar och slår mig.

I fredags köpte mamma mina första skor. Dom kommer jag att kunna använda i sommar. Jag kan berätta att jag har stlk 18 på skor, men vi köpte stlk 19. På kläder har jag stlk 74.
I helgen så började mamma att städa husvagnen och pappa la på sommardäck och duschade Saaba! Hon blev så fin, våran bil. Hon glänser! Nu skulle mamma bara behöva lite tid att få städa henne invändigt också.

I lördags sov jag tre svängar på dagen, sista gången kl 17. Sen var jag jättepigg och höll igång till kl 21.40. Då hann jag med att se ett jätteroligt och intressant program på tvn (lottodragningen). Jag stod med stora ögon och tittade när bollarna rullade. Sen skrattade jag högt. När nästa boll kom var jag koncetrerad och sen skrattade jag högt igen när den stannade. Roligast var ändå joker bollarna, som flög runt runt. Jag kanske måste be pappa att han spelar in det åt mig nästa gång, så att jag inte missar det.

I söndags var vi och hälsade på William och hans föräldrar. Dom har något jätteroligt......två katter som man kan jaga. Dom var lite fega och gömde sig under sängen, för då såg jag dom inte. William har också börjat åla och stå på knä. Snart kan vi leka tafatt.

Ute så töar snön, men det går alldeles för långsamt. Det är fortfarande ca 20 cm snö kvar. Jag längtar tills jag inte behöver ha så mycket kläder på mig längre. På fm får jag ha tjocka kläder när jag åker vagn, men på em kan jag ha lite mindre kläder, då solen tittat fram en stund. Det är skönt! Varje dag är en brottnings match mellan mig och mamma när vi ska på med kläderna. Ja, i och för sig även på skötbordet. Jag tycker inte om att behöva ligga/sitta still. Jag har förresten börjat med byxblöjor, men dom är inte heller så lätta att få på, för jag håller igång fotarbetet hela tiden.
När snön har försvunnit, så vill mamma köpa en gungställning och en sandlåda till mig. Då kan vi leka här på baksidan och ha kul. Det ser vi fram emot.

Snart är det dags för husvagns premiären för oss. Tänk, det är min andra säsong och jag är inte ens ett år gammal ännu. Pappa har gjort iordning så att jag har en plexiglas skiva vid min säng, ungefärligt som min spjälsäng. Då ser jag ut och mamma och pappa ser mig. Det blir ju mycket roligare så, än att behöva ligga bakom en masonit skiva. Jag ska be mamma ta en bild och lägga in, så att ni kan se vad bra det blev.

Nu ska jag ta och sova middag. Oftast sover jag två gånger per dag, men idag blir det nog tre kortare svängar istället. Ha en bra dag. Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vi önskar er en trevlig helg i husvagnen med många nya erfarenheter i livets svåra skola för Elias. Kram från mormor och polar'n.

2008-04-29 @ 22:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0