*080408* Uppdaterad!

Det händer så mycket här hemma, så jag hinner knappt att uppdatera bloggen just nu.
Jag lär mig massor av nya saker hela tiden. Kram Elias
 
image246

Oj, vad jag lär mig nya saker hela tiden och jag utvecklar det jag kan, för varje dag!

*Mormors plåtlock: Första dagen höll jag i det och kastade det i golvet, för att höra hur det lät och se vad som hände med det. Sen kom jag underfund med att snurra det, men kunde inte få upp det när det låg med upp och ner. Nästa dag kom jag underfund med hur man vände locket. Där ser man vad man lär sig om man kämpar på och inte ger sig.

*Mat: Jag har lärt mig att känna igen när mamma eller pappa ger mig mat från olika byttor. Jag vet om jag ska säga Mmmmm, eller kanske skratta och busa när vattnet kommer på skeden, för det är roligt att dricka från den. Dessutom vet jag att efterrätten är "godare" än maten.

*Igår kämpade jag med att få upp bokhyllans skåp. Idag öppnade jag den utan problem! *ler*

*Jag har även lärt mig hur jag ska överlista mamma. Jag har nämnligen hittat vägg uttag i köket, som är så intressanta, men mamma vill inte att jag leker med dom. Jag kröp under bordet fram till dom och då upptäckte inte mamma mig på en gång. Sen tog hon mig därifrån, jag kröp tillbaka, hon tog mig därifrån, jag kröp tillbaka, hon tog mig därifrån, men då kröp jag mot hallen. Mamma blev nöjd! Det hon inte visste var att jag passade på att krypa under bordet igen, för då upptäckte ju hon mig inte lika fort. *hihihi* Det gäller att vara finurlig!

*Igår när mamma tvättade håret, så lärde jag mig att dra mig upp till sittande på golvet. Sen var jag så duktig att jag kunde lägga mig ner på golvet igen, utan att slå i huvudet.

*Jag har även börjat utforska avstånd. Jag märker när mamma och pappa går ifrån mig.
Igår testade jag avståndet till spegeln. Sakta sakta så tryckte jag mitt huvud mot spegeln i skjutdörren. Då märkte jag när avståndet tog slut.
image248

På Stor & liten igår så gillade dom min nya stil. Jag ligger gärna på sida, nästan så att jag tippar över.
Farmor och flera andra säger att jag ser ut som en filmstjärna!
image247
Nu är det läggdags. Speciellt för oss som vaknar kl 6.30-7.30. Söta drömmar. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Moster

Du blir så stor lillkillen..
Kommer moster att känna igen dig i maj?
Puss och kram

2008-04-08 @ 21:22:38
URL: http://tuffeluttan.blogg.se
Postat av: Lisa

Du underbart intelligenta lilla energiknippe. Du gör ditt bästa för att överlista dina föräldrar. Bra gjort. Kram från mormor.

2008-04-08 @ 22:34:21
Postat av: mia

hej på er.Kul att ni gillar Kalles kläder.Det känns så bra att fler kan använda dom.Vi blev full i skratt när vi såg Elias ligga på sidan.Exakt vad Kalle gjorde vid samma ålder!!Passa er va säker han kommer att bli på det vad det lider.Och se sååååååå cool ut.Men så e ju killarna släkt oxå.Kram på er alla.Mia m familj.

2008-04-08 @ 22:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0