*080401* Våren är här....och det är inget skämt ;-)

Bloggen har inte varit aktiv, då dom håller på att bygga om den. Det går inte alltid att komma in här, så vi kanske inte kan skriva lika mycket som vanligt på ett tag.

Vilket uuuuuuunderbart väder vi har idag. Mamma och jag har varit ute och gått med en granne och hennes dotter i en timme. Sen kunde mamma inte låta bli......hon fick lov att hacka snö och is på gårdsplanen. Det är strålande sol, från en klarblå himmel och 18 grader i solen.

VÅREN ÄR HÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!

I förrgår har jag äntligen lärt mig att komma åt blommorna i fönstret i v-rummet. Det har tagit tid, men skam den som ger sig. Man måste ha tålamod när man ska lära sig något nytt. Jag har blivit riktigt duktig på att åla fram här hemma. Nu är ingenting säkert här hemma längre.

Idag är pappa på byggmässa med farfar, men dom kommer hem imorgon igen.
Imorgon kommer äntligen mormor hit också. Hon är så välkommen. Det ska bli så trevligt att få umgås, kramas och få visa upp allt jag kan. Mormor blir kvar ända tills på söndag. Farmor och farfar är ju också i stan och blir här i två veckor.

I em är mamma och jag bjudna till grannarna på middag. Det tycker mamma ska bli trevligt och skönt att slippa att äta själv. Dom har två barn. En pojke som är snart tre år och en tjej, som är nästan lika gammal som mig.

Nu ska vi äta lunch. Jag ska få smaka avocado idag. Spännande! Vårkramar i massor till er alla från Elias

Kommentarer
Postat av: Kusinen

Jaså det är jättefult här...
April april!
Det har varit jättefint här med!
Men man måste se upp på första april.
Jaså blommorna klarar sig inte länge till.
Busunge!
Det är full rulle hela tiden.

2008-04-01 @ 20:05:21
Postat av: Moster

Vad trevligt att snön börjar smälta! Ett steg närmare sol och värme! =)
Puss o kram

2008-04-02 @ 13:15:57
URL: http://tuffeluttan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0