*070916* Sammanfattning av min första vecka

  • Mamma och jag var kvar på bb till onsdag, då pappa kom och hämtade oss. Han passade på att jobba tisdag och onsdag, för att kunna vara hemma med oss resten av veckan. På onsdag kväll visade pappa mig mitt rum. Han har gjort det så fint åt lilla mig.
  • På torsdag fm var vi till sjukhuset och träffade läkaren och tog PKU provet. Allt såg fortfarande toppen ut. Efter frukost var vi på promenad till centrum, för att handla lite mat. Pappa var så stolt över att dra mig i vagnen, så att mamma såg hans leende ända till öronsnibbarna. Alla säger att jag är så lika pappa och han växer en dm varje gång som någon säger det.
  • Fredag försökte mamma och pappa städa lite, medans jag sov. Jag rörde inte en fena, fastän att pappa dammsög bredvid min korgvagga.
    Kl 21 på fredag kväll kom moster, mormor och Sören. Dom var så stolta och glada över att få träffa mig äntligen. Dom hade med Sörens goda smörgås tårta och en massa presenter och kläder, som vi har fått låna av Kalle. Det är vi väldigt tacksamma över, för jag har en förmåga att smutsa ner mig om dagarna ;-)
  • På lördag tog jag mitt första bad här hemma. Det var jätteskönt. Vi passade på att använde badskyddet, som jag fick i present av mammas jobb. Jag njöt verkligen av badet.
  • Söndag var vi ut på Storheden och handlade bl a gardinstång till mitt rum. Mormor har sytt så fina gardiner till rummet. Pappa passade på att sätta upp en hylla ovanför skötbordet, gardinstång och en massa fina tavlor, bl a några som moster har målat.
  • Måndag ramlade min navelstump av. *plopp* Vi skjutsade moster till Kallax och hade stort grin kalas. Tråkigt att vi bor så långt ifrån varandra. På kvällen var faster Ingela och kusin Sara förbi och hälsade på.
  • På tisdag var Hanna förbi med mera presenter åt mig.
  • Onsdag var det dags för mormor och mamma att ta mig på en promenad till Bvc. Jag vägde 3925 gr och var 53,8 cm lång. Huvudmåttet var 36,5 cm. Bm sa att det var bra att jag hade passerat födelse vikten redan. Det ska man tydligen göra innan man blir 10 dagar.
    På kvällen var Henrik, Martina, Maria, Andreas och Alice förbi på fika och för att träffa mig. Mera presenter! Oj vad alla skämmer bort lilla mig.
  • Torsdag blev en riktig slappardag för mig och mamma. Vi sov och vilade hela dagen, medans mormor lagade en massa mat, tvättade kläder och fönster, handlade och kokade lingonsylt. STORT tack mormor för all hjälp som vi har fått. På kvällen kom Sören tillbaka.
  • Fredag tog vi det lugnt på fm. Det kom blombud från Michan och hennes familj. Vi åt på restaurang på kvällen. Det gick fint, tills vi skulle hem. Då blev jag jättehungrig. Allt ordnade sig, när vi kom hem och jag äntligen fick äta.
  • På lördag fm åkte mormor och Sören hem. Mamma var jätteledsen. Det är ju så långt till dom. Pappa pratade om att vi ska åka och hälsa på dom någon helg innan jul. På em var Robert och hans familj förbi och fikade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0