*071018* Nytt bvc-besök idag

Idag var jag och mamma till bvc, för att väga och mäta mig. Våran bm var sjuk, så vi fick en vikarie. Hon tyckte att jag är väldigt vaken och med. Hon sa till och med att jag ligger lite före i utvecklingen. Idag vägde jag 5265gr (jag har gått upp 1,4kg sedan födseln) och var nu 57,5cm lång (jag var 53 cm vid födseln).
Efteråt var vi till Ebon och William och hälsade på. Tack för en trevlig em och god fika.

Jag har kommit underfund med hur mobilen ovanför min säng fungerar. Först kommer det en björn, sen kommer det en björn och sen en björn till. Det gäller att man håller koll på dom, för det kommer nya heeeeela tiden. *hihihi* och så spelar den fin musik. Tack Alice för att jag får låna den och ditt baby gym, som jag använder mer och mer.
Jag har börjat med att söva mig själv när jag ligger på en filt på golvet. Det är inte roligt att ligga i vagnen längre, för jag ser ju inget, för dom höga kanterna. Vilken tur att mamma kom på det.

   

Härom kvällen låg jag i soffan och tittade på tv. Det var ett band som spelade. Pappa frågade om han fick byta kanal. Han bytte, eftersom jag inte svarade. Då blev jag jätteledsen, så pappa bytte tillbaka........då blev jag glad igen ;-) Jag gillar nämnligen musik. Mamma och jag brukar spela radio eller mina barnskivor om dagarna.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh va han har vuxit. Visst går tiden fort?!
Läser bloggen varje dag, kul att se alla fina kort och läsa om utvecklingen. Kramar från Jenny & Nellie

2007-10-19 @ 09:39:08
URL: http://www.nogg.se/jennym
Postat av: Hanna

Vad han växer! Snart dags att flytta hemifrån;-)
Är inne och kikar här varje dag.
Ta hand om er! Kram!

2007-10-20 @ 09:16:35
Postat av: mia

Vilken sötnos han e!!Ha d bra Kramis Mia

2007-10-21 @ 21:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0