*071126* Hej mitt vinterland......

Tänk om ni kunde se hur vackert vi har det idag, ute i naturen. Det hänger snö överallt i träd och buskar. Vi har fått ca 15-20 cm snö och det är bara någon minusgrad. Alldeles lagom för mig att sova ute i.

I helgen gjorde pappa adventsfint ute. Det blev jättefint, speciellt nu när snö har lagt sig ovanpå belysningen.

Julfesten på mammas jobb gick fint. Jag skötte mig exemplariskt och gick från famn till famn. Mammas chef är rädd att bebis bacillerna ska smitta på jobbet, men jag var ju inte sjuk. Mamma fick ett strykjärn i julklapp och jag fick en ny pyjamas från mammas jobb. Jättebra!

Nu är äntligen namnanmälan skriven och klar och ska skickas idag. Mamma och pappa har bestämt att jag ska heta Erik Elias L-L. Det tog lite tid, men till slut kunde dom bestämma sig.

Nu har jag blivit så stor att jag får sova i min spjälsäng om dagarna. Första dagen var igår och det gick jättebra.
Det är förresten fjärde natten, som jag sover förbi 4-målet. Jag sover numera oftast från kl 23.15-0.15 och sover till kl 5.30-7. Inte illa va?! Pappa tycker fortfarande att jag skulle kunna somna lite tidigare.

Jag har fått lite mer kontroll på mina händer och kan få bra sving på djuren i babygymmet. Jag ligger även gärna och gnager på min händer. Vi får väl se om jag kan veckla ut tummen så småningom också.

Pappa och jag brukar vara ute på promenad. Pappa håller min på golvet under armarna och sen går jag flera meter, med stadiga kliv. Jag är liten och kavat. En kille som vet vad jag vill. Jag vill gärna hänga med och lära mig nya saker. Igår fick jag sitta framlänges i bärselen. Vilken grej, man ser ju jättebra då.

Imorgon ska mamma och jag åka till stan och träffa bl a min kompis William. Det ska bli så kul. Kanske kan jag hitta mig en tomtedräkt på stan också.

Nä, nu blev det tråkigt att sitta still. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är så roligt att följa dina framsteg Elias. Snart får vi se med våra egna ögon. Ha en bra dag med dina föräldrar och allt roligt du kan upptäcka. Kram från mormor.

2007-11-26 @ 12:19:39
Postat av: William

Ja, det ska bli skoj att träffas imorron :-)

2007-11-26 @ 13:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0