*071218* Ikväll är det hockey på tvn

Igår var jag jättesnäll och somnade kl 22.15 i min spjälsäng. Mamma tordes inte gå och lägga sig, för hon är van att jag vaknar igen och håller igång till midnatt. Kl 23 gick även mamma och la sig. Kl 23.30 vaknade jag och var hungrig, men sen sov jag ända till kl 6.30 och ville då ha mat. Kl 7.30 gick jag och la mig igen och har sovit ända tills nu.

Här hemma är det full fart nu innan jul. Idag har mamma bokat tvättstugan hela dagen och så ska hon baka en banankaka, som vi ska ha med på återträffen med föräldragruppen. Pappa håller på nere i källaren för fullt. Han är ju hemma pappaledig. Han säger att toaletten ska bli klar, så att jag kan använda den sen när vi ska bada och basta. (Kanske även för att våra gäster ska kunna ha en toalett vid gästrummet.)

Farmor kommer över idag och ska slå in julklappar. Undra om det finns några till mig? Mamma och pappa säger att man ska vara snäll för att få julklappar. Jag tycker att jag gör så gott jag kan och skrattar och är glad, men ibland så orkar jag inte. Då får jag äta lite eller sova middag, så brukar jag orka en stund till.

Imorgon ska vi som sagt var på återträffen efter lunch. På fm måste vi fixa en julklapp till och på kvällen ska vi fira faster som fyller år.

Torsdag måste mamma packa och göra klart för julen. Vi åker ju på fredag.

Men ikväll ska vi ta det lugnt i soffan och titta på hockeyn. Det tycker jag är kul. Jag ligger gärna på min filt och tittar när alla gubbarna åker runt runt på tvn. Pappa har försökt att förklara reglerna för mig och han säger att jag ska få följa med på arenan, när jag blir större.

Ta nu hand om varandra och kom ihåg att njuta av julen. Kram Elias
    Heja Luleåååå!!

Kommentarer
Postat av: elin

klockren bild den sista ser ut som en riktig hejare=)

2007-12-18 @ 13:27:47
URL: http://elinpersson07.blogg.se
Postat av: Hanna J

Haha! Vilka sköna bilder!

Tack så hemskt mycket för korten! Var riktigt fina. Hoppas ni nu får en trevlig jul med massa klappar och god mat. Kör försiktigt!
God Jul!
Kram

2007-12-18 @ 22:38:34
Postat av: Lisa

Tänk så man kan påverka,
m e n
förbaskat söt är han Snyggve! Snart är det jul! Välkommen snygging och ta med dig dina "påverkare". Kram mormor.

2007-12-19 @ 22:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0