*071216* Tredje advent

Om en vecka är det jul. Tiden går så fort. Idag har mamma och pappa tänkt att ta fram julgranen.

I morse tog pappa hand om mig, när jag vaknade kl 8.30, så att mamma fick sova.......och det gjorde hon verkligen. Hon sov till kl 11.30, men då var jag hungrig.

Idag har jag haft besök av våra gamla grannar, fam Magnström. Sen har jag badat med mamma, medans pappa dammsög. Idag fick vi bort mitt mjölkskorv ordentligt!

Igår gick vi på promenad till farmor och farfar. Det tar bara ca 25 min att gå till dom. Helt perfekt, för då hinner jag sova en stund, så att jag är pigg och glad och kan umgås med dom. Farfar tyckte att det var fånigt att jag skulle ligga på golvet, så han gick runt och bar på mig medans vi var där.

På onsdag har vi återträff med föräldra gruppen. Det ska bli kul att träffa allihopa och då får jag ju även träffa min kompis William. Jag är äldst i gruppen, sen kommer William 6 dagar efter mig, sen kommer Ester ca 3 veckor efter mig och sist en tjej, som föddes ca 6 veckor efter mig.
Vi får se hur mycket pappa blir hemma i veckan, för han måste jobba lite grann också. Vi planerar att åka söderöver på fredag och sova hos morfar och sen åka vidare på lördag till mormor.

Ta hand om varandra nu i juletid och kom ihåg att inte stressa för mycket. Ni måste ju hinna längta lite efter tomten också. Advents kram från Elias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0