*071214* 10 dagar kvar till jul

Idag ska mamma och jag ta oss in till stan och göra bort det sista julklapps köpen......hoppas hon. Det är inte mammas favorit sysselsättning att åka till stan, men ibland så måste man. Då gäller det att man gör bort så mycket som möjligt, så att vi slipper åka dit på länge.

Igår var vi till farmor och tittade på lucia tåg, som kom till huset där dom bor. Det var en skolklass som lussade. Dom var så duktiga och jag var jättenyfiken på dom. Jag satt som ett ljus och bara tittade och lyssnade. Farmor sa att jag är lätt att ha med. Det var väl en fin komplemang. Efter lussande tog vi oss en promenad hem. Jag sov som en stock i vagnen. Det var riktigt skönt ute, bara -8 grader.

Idag är det ännu mildare. Det står +0,5 grader på termometern.

Idag är det sista dagen som pappa jobbar på ett tag. Han ska vara pappaledig resten av året. Mamma tar semester istället, så att vi får vara tillsammans hela familjen. Det ska bli så skönt. Om en vecka åker vi söderöver, för att fira julen. Vi blir hos mormor och plastpåsen i år. På resan ner, så stannar vi till hos morfar och Eva och sover. Det blir lite för länge för mig att sitta i bilstolen hela resan ner. På vägen hem är tanken att vi gör likadant.

Jag önskar er en trevlig dag. Kram Elias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0